Letošní šestý ročník Pride Business Forum přinesl ojedinělou příležitost ke sdílení manažerských zkušeností v otázkách diverzity ve firemním prostředí. Byznys pro společnost byl v rámci Charty diverzity partnerem této konference.
Do diskuze byli zapojeni vrcholní představitelé a představitelky světového byznysu, LGBT profesionálové a profesionálky, HR, marketingoví a obchodní experti z České republiky, střední a východní Evropy. Hlavním cílem bylo zhodnotit poznatky, jak lze uplatňovat globální politiku a strategii rovnoprávnosti zaměstnanců LGBT na lokální úrovni.
„Inkluze 21. století je známkou pokroku. Pokud lidé v práci musí bojovat za svoji identitu, projeví se to na jejich produktivitě. Změna kultury ve firmě je proto velmi důležitá,“ přispěl do diskuze John Amaechi, manažerský kouč a bývalý profesionální basketbalista NBA.
Workshop: Poskytování stejných benefitů
V rámci konference platforma Byznys pro společnost uspořádala společně se sdružením Prague Pride workshop na téma „Jak stavět strategii diverzity pro LGBT zaměstnance, včetně stejných benefitů na českých pracovištích“.
Czeslaw Walek za Prague Pride upozornil, že ač firmy ve svých globálních strategiích deklarují stejné benefity pro stejnopohlavní páry a rodiny jako pro heterosexuální páry a rodiny, v reálné situaci se však řídí dle platné legislativy daného státu.
Své zkušenosti ze zavádění stejných benefitů představila firma Vodafone. „Věříme, že rozmanité a inkluzivní prostředí v naší společnosti přiláká do naší firmy ty nejtalentovanější zaměstnance, kteří budou přínosem jak pro naše vlastníky, tak i pro zákazníky. Aby se u nás všichni pracovníci cítili dobře, rozhodli jsme se pro proaktivní přístup, který zahrnuje jak interní, tak i externí komunikaci, podporu vedení, účast na Prague Pride atd.,“ řekla Veronika Ivanovič, víceprezidentka Vodafone pro HR.
Česká spořitelna představila svůj přístup v kontextu rovnosti benefitů i pro LGBT zaměstnance. „LGBT je pro nás sice relativně nové téma, ale již jsme zavedli nový den volna v rámci registrovaného partnerství a informovali o tom všechny naše zaměstnance. Z jejich reakcí usuzujeme, že jsme se vydali správným směrem,“ dodal Aleš Filip, Key Account Manager pro interní komunikaci ČS.
Stávající právní prostředí ve vztahu LGBT komunitě a zaměstnaneckým benefitům stručně představil Ondřej Kramoliš, zástupce kanceláře Allen & Overy LLP. Mimo jiné poznamenal, že české pracovní právo je směrem k LGBT komunitě až na malé výjimky v zásadě příznivé, ale v konečném důsledku vždy záleží na přístupu daného zaměstnavatele.
Do diskuze byli zapojeni vrcholní představitelé a představitelky světového byznysu, LGBT profesionálové a profesionálky, HR, marketingoví a obchodní experti z České republiky, střední a východní Evropy. Hlavním cílem bylo zhodnotit poznatky, jak lze uplatňovat globální politiku a strategii rovnoprávnosti zaměstnanců LGBT na lokální úrovni.
„Inkluze 21. století je známkou pokroku. Pokud lidé v práci musí bojovat za svoji identitu, projeví se to na jejich produktivitě. Změna kultury ve firmě je proto velmi důležitá,“ přispěl do diskuze John Amaechi, manažerský kouč a bývalý profesionální basketbalista NBA.
Workshop: Poskytování stejných benefitů
V rámci konference platforma Byznys pro společnost uspořádala společně se sdružením Prague Pride workshop na téma „Jak stavět strategii diverzity pro LGBT zaměstnance, včetně stejných benefitů na českých pracovištích“.
Czeslaw Walek za Prague Pride upozornil, že ač firmy ve svých globálních strategiích deklarují stejné benefity pro stejnopohlavní páry a rodiny jako pro heterosexuální páry a rodiny, v reálné situaci se však řídí dle platné legislativy daného státu.
Své zkušenosti ze zavádění stejných benefitů představila firma Vodafone. „Věříme, že rozmanité a inkluzivní prostředí v naší společnosti přiláká do naší firmy ty nejtalentovanější zaměstnance, kteří budou přínosem jak pro naše vlastníky, tak i pro zákazníky. Aby se u nás všichni pracovníci cítili dobře, rozhodli jsme se pro proaktivní přístup, který zahrnuje jak interní, tak i externí komunikaci, podporu vedení, účast na Prague Pride atd.,“ řekla Veronika Ivanovič, víceprezidentka Vodafone pro HR.
Česká spořitelna představila svůj přístup v kontextu rovnosti benefitů i pro LGBT zaměstnance. „LGBT je pro nás sice relativně nové téma, ale již jsme zavedli nový den volna v rámci registrovaného partnerství a informovali o tom všechny naše zaměstnance. Z jejich reakcí usuzujeme, že jsme se vydali správným směrem,“ dodal Aleš Filip, Key Account Manager pro interní komunikaci ČS.
Stávající právní prostředí ve vztahu LGBT komunitě a zaměstnaneckým benefitům stručně představil Ondřej Kramoliš, zástupce kanceláře Allen & Overy LLP. Mimo jiné poznamenal, že české pracovní právo je směrem k LGBT komunitě až na malé výjimky v zásadě příznivé, ale v konečném důsledku vždy záleží na přístupu daného zaměstnavatele.
Newsletter
Odebírejte náš newsletter a neunikne vám nic ze světa Charty diverzity a udržitelného rozvoje.
Úspěšně jste se přihlásili k odběru newsletteru.
Kontakty
BPS – Byznys pro společnost, z. s.
V Tůních 1357/11, 2. patro
Praha 2, 120 00
Tel.: +420 739 717 789
info@byznysprospolecnost.cz
www.byznysprospolecnost.cz
Financováno z programu Evropské unie Právo, rovnost a občanství