Moderní HR v konzervativní firemní kultuře

 

Byznys pro společnost ve spolupráci se společností HOCHTIEF CZ uspořádal 27. dubna další ze série diskuzních setkání tematické expertní skupiny na téma moderního HR, diverzity a komunikace v konzervativní firemní kultuře.

Diskuze mezi účastníky potvrdila, že řízení lidských zdrojů by mělo směřovat k propojení personální strategie se strategií celého podniku. V pojetí moderního HR není možné oslovovat zaměstnance jedním jazykem. Jednotlivé skupiny a úrovně totiž mají různorodé potřeby, které je třeba zohlednit. Prezentovány byly příklady dobré praxe, ale také postupy, které se v komunikaci neosvědčily. Vyplynulo z nich, že je nutné zapojit střední management a namotivovat ho ke změně. Dále je potřeba najít vhodný komunikační kanál, kterým se budou zaměstnanci dozvídat o připravovaných změnách.

Nechyběly ani zahraniční zkušenosti z březnové studijní cesty do Paříže. Za českou stranu se jí účastnili: Marcela Martinková – Skupina ČEZ, Alena Váchová – Pivovary Staropramen, Kateřina Michailidisová- Moneta Money Bank, Karel Vostrý – Unie zaměstnavatelských svazů, Pavel Štern – Byznys pro společnost a zástupci francouzské a polské strany. Mezi příklady dobré praxe byla zmíněna spolupráce francouzské pošty, která podporuje zaměstnance ze znevýhodněných oblastí a aktivně se věnuje otázce diverzity, přičemž má velkou podporu státu. V ČR je ale situace rozdílná a někde dokonce snaha o diverzitní politiku upadá. Proto HR oddělení v dnešní době s nízkou nezaměstnaností hledají procesy, jak zaujmout nové kandidáty. Každá firma přitom musí z balíčku age managementu vybrat přesně to, co potřebuje a věnovat se i oblastem, které pro ni byly do nedávna neobvyklé (např. zaměstnávat v technických oborech ženy).

Z moderované diskuze nad zaměřením skupiny vyplynulo, že chybí propracované nastavené procesy pro age management a výstupy směrem ke státu. Další setkání TES se bude konat na téma Nevědomé předsudky. Podrobné informace budou aktualizovány. Pro zapojení do expertní skupiny nás prosím kontaktujte.

Tematická skupina je primárně určena zástupcům firem s konzervativním firemním prostředím, např. výrobním a průmyslovým společnostem, firmám s pobočkami v regionech, zaměstnavatelům s širší dělnickou základnou a dalším.

Fotogalerie zde

Sdílet
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+
Edit

Comments are closed.